Class 4 (four): To listen to a traditional story and create a comic to identify the characters' emotions.
En la sesión de hoy vas a escuchar un cuento clásico y armar una historieta para identificar las emociones de los personajes.
Activity 1
Match the vocabulary related to the following story. (You can print the activity and complete it by hand, do it on your computer or draw the pictures in your notebook).
Relaciona los dibujos con las palabras de la siguiente historia. (Puedes imprimir la actividad y realizarla a mano, realizarla en tu computadora o dibujarlos en tu cuaderno).
Activity 2
Watch the story "Goldilocks and the Three Bears" and identify the characters' emotions.
Ve el cuento "Ricitos de oro" e identifica las emociones de los personajes.
Activity 3
Then, look at the picture and write the complete sentences with the correct emotions in your notebook.
Ahora, observa la imagen y escribe las oraciones completas con las emociones correctas en tu cuaderno.
Activity 4
Finally, fold and cut the comic and narrate the story with the emotions, for example: Goldilocks is happy. Mother Bear is scared. Father Bear is angry. (You can print the activity or draw the pictures in your notebook).
Finalmente, dobla y recorta la historieta para narrar el cuento con las emociones, por ejemplo: Ricitos de oro está feliz. Mamá oso está asustada. Papaá oso está enojado. (Puedes imprimir la actividad o dibujarlos en tu cuaderno).
You have completed the activities of Unit 3E corresponding to March-April! You can check the instructions for the project next Monday!
No hay comentarios:
Publicar un comentario