THIRD YEAR
Monday September 21st , 2020
Class 3 To listen and to analyze the structure of a dialogue about intentions
for this school year.
En
esta clase escucharemos y analizaremos la estructura de un dialogo acerca intenciones
para este ciclo escolar.
Activity 3.1
Download the two
work sheets and print them. The activities to be worked will be explained step
by step.
Descarga
las dos hojas de trabajo e imprímelas. Las actividades a trabajar en estas
hojas se explicarán paso a paso en la secuencia de actividades que sigue.
Activity 3.2
Cut out the
exercise handout. Listen to the conversation and paste the pictures in the correct space according to the
conversation. Who says that? Kate, Amy or Pam
Recorta
las tres imagines de la hoja de trabajo. Escucha el audio y pega cada una de
las imágenes en el espacio correcto de
acuerdo a la conversación. ¿Quién lo dice Kate, Amy o Pam?
Activity 3.3
Listen and read
the conversation along.
Escucha y lee la conversación
Ø With
your red color underline the next expressions used to express FUTURE INTENTIONS.
Ø Con tu color rojo subraya las siguientes
expresiones usadas para expresar intenciones para el futuro.
- I am going to
- I want to
Ø With
your blue color underline the next intentions.
Ø Con tu color azul subraya lasa siguientes intenciones
- Make lots of new friends
- Do lots of sports
- Speak English well
Ø Listen
and Read the conversation. Notice who says each part. Write P (Pam) A (Amy) and K (Kate) on the line
Ø Escucha y lee la conversación. Nota
quien dice cada parte. Escribe P (Pam) A
(Amy) y K (Kate) en la línea.
Activity 3.4
Read the
sentences and tick the correct one according to the previous dialogue.
Lee las oraciones y marca la correcta de acuerdo al dialogo anterior.
Activity 3.5
Read the
sentences and write the correct punctuation mark.
Lee
las oraciones y escribe el signo de puntuación correcto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario